fam-kuijer.reismee.nl

De beklimming van de Gunung Batur

12 Mei: We moeten (onmenselijk) vroeg op voor ons nieuwe avontuur: 02u....pffff. Snel omkleden, broodje smeren en (on)gestreken het pand uit sluipen (moeders kwam toch uitzwaaien: doe alsjeblieft voorzichtig!). Wayan stond al klaar, zodat we om 02.30u met het busje op pad konden richting de Baturvulkaan. Pikkedonker was het toen we 3 zaklantaarns in de handen gedrukt kregen van onze berggeit (gids). Met onze kleine pootjes moesten wij (Monique&Joyce) soms onze benen bijna in de nek leggen om een rots op te klimmen, terwijl Philippe als een (bijna) jonge hinde omhoog sprong. Na ongeveer een kleine 1.5 uur workouts gedaan te hebben komen we aan op de top. Op tijd om rond 05.30u de zonsopgang te kunnen aanschouwen: WAUW !! De afdaling kostte ons de nodige slippertjes zonder kleerscheuren, maar gaf ons prachtige vergezichten met oa de nog zichtbare oude zwarte lavastroom van de laatste uitbarsting in 1963.

megan

Hele mooie foto's! nog steeds jaloers op jullie hoor! geniet er de laatste paar dagen van en we komen jullie ophalen (joey en ik in iedergeval! half 9 sharp toch?) dikke knuffel!